Dipaz Makine, artan ihtiyaca fabrika binasıyla cevap verecek

Toplam satışlarda ve adetsel bazda öngörülen yüzde 20’lik artışı 2012’de yakalayarak hedeflerini tutturduklarını söyleyen Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Serdar Bostancı, bu yıl ise hedeflerini aynı şekilde yüzde 20 olarak belirlediklerini aktardı.

İSTANBUL - Toplam satışlarda ve adetsel bazda öngörülen yüzde 20’lik artışı 2012’de yakalayarak hedeflerini tutturduklarını söyleyen Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Serdar Bostancı, bu yıl ise hedeflerini aynı şekilde yüzde 20 olarak belirlediklerini aktardı. Üretim kapasitelerinin artması ve ürün yelpazelerine yeni ürünlerin eklenmesiyle birlikte, üretim alanının büyümesi, makine parkında artış, satış kanallarının artması ve genişlemesi gibi ihtiyaçların da hasıl olduğunu ifade eden Bostancı, “Bu nedenle 2013 ve 2014 bütçelerimize bu yönde şekil vermeye çalışıyoruz. Bunların başında artan ihtiyaca cevap verecek düzeyde yeni bir fabrika binası projesi gelmektedir” dedi.

Üretimi ve merkezi İstanbul’da olan Dipaz Makine’nin 1973 yılında kurulduğunun bilgisini veren Serdar Bostancı, şirketlerinin KOBİ niteliğinde olduğunu, kurumsallaşma süreci içerisinde bulunduklarını belirtti. İklimlendirme sektöründe seyyar, sabit kanal bağlantılı, atmosferik brülörlü hermetik sıcak hava cihazları, evaporatif soğutma peteği, evaporatif soğutucular, nozullu nemlendirme sistemleri, adsorpsiyon rotorlu kurutuculu nem alma cihazları, ısı geri kazanım tekerleri, muhtelif endüstriyel kurutma sistemleri imalatı yaparak faaliyette bulunduklarını dile getiren Bostancı, bunların satış ve satış sonrası hizmetlerini organize ettiklerini ifade etti. Dipaz’ın kullandığı ticari markaların ‘Dipaz’, ‘Isımak’ ve ‘Spray Master’ olduğunu vurgulayan Bostancı, bunların yanında piyasaya sürdükleri birçok tasarım tescilli ürünün de bulunduğunu bildirdi.

Yeni ürünlerinin Dipaz’ın DNA serisi olarak adlandırdıkları rotorlu tip nem alma cihazları olduğunu söyleyen Serdar Bostancı, “Yeni nem alma cihazımız piyasada alışıla gelmiş kompresörlü tip nem alıcıların aksine kullanılacağı ortamın ısıtılması veya soğutulmasına, dolayısıyla ekstra ısıtma soğutma maliyetine sebep olmadan ihtiyacı karşılamaktadır” dedi. Bostancı, ürünlerinin en büyük özelliğinin düşük ve yüksek sıcaklıklarda yüksek verimle çalışarak nemi alabilmesi olduğunu belirtti.
Geçen yıl ihracatlarının çok yaygın olmadığını ve ihracat yaptıkları başlıca ülkelerin Rusya, Kazakistan, Türkmenistan, Gürcistan, Afganistan, Hindistan, Almanya gibi ülkeler olduğunu söyleyen Bostancı, “İhracatın payının toplam satışlarımız içinde biraz gerilediğini söyleyebilirim. Bunun başlıca nedeni Irak, Suriye, Mısır, Libya gibi hedef pazarlarda düşük fiyatlı Çin malları ile rekabette zorlanmamız olarak gözüküyor” dedi.

1998 yılından bu yana sürdürdükleri Ar-Ge faaliyetlerine büyük önem verdiklerinin altını çizen Bostancı, böylelikle sağlıklı yeni ürünler piyasaya sunabildiklerini ifade etti. Bostancı, imalatlarını son teknoloji ürünü olan CNC saç işleme makineleri ile gerçekleştirdiklerini aktardı. Türk Standartları Enstitüsünden kalite alanında firmalarının altın ödüle layık görüldüğünü söyledi.

Kaynak: kobiden.com

Link: http://www.kobiden.com/dipaz-makine-artan-ihtiyaca-fabrika-binasiyla-cevap-verecek-20338h.htm

Dergi: Dünya Gazetesi Eki, Kobiden Dergisi

 


Haber Resimleri